Leverans
  
Inom Sverige
Vi erbjuder leverans med Posten AB samt med DHL. Vilken av dessa partners vi använder beror på paketets vikt. I regel används DHL med leverans till DHL ServicePoint för försändelser över 500 gram. Mindre försändelser skickas via Postens nätverk. Ledbutik.se förbehåller sig rätten att själv välja det mest lämpliga alternativet.

Outlösta försändelser faktureras med 300 kr inkl moms för att täcka Ledbutik.se´s kostnader för transport och administration.

Vill du som kund ha försändelse som väger över 500 gram levererad med Posten AB kan du välja detta i samband med order. Kostnad för leverans med postpaket tillkommer enligt Posten AB´s ordinarie prislista.


Utanför Sverige
Till kunder bosatta utanför Sverige använder vi oss av Posten AB alternativt DHL som leverantör.

Leveranstid
För varor som finns i vårt lager är leveranstiden inom Sverige 3-5 arbetsdagar. Ledbutik.se´s lager finns i Gislaved.

I de fall där produkter ej finns i lager kommer dessa att skickas omedelbart då de inkommer. Ledbutik.se kommer att underrätta kund om uppskattad leveranstid.

Transportskadat gods
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Ledbutik.se till kunden är Ledbutik.se ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Ledbutik.se så är kunden ansvarig. Om kunden vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall kunden omedelbart anmäla detta till speditören. Om dessa ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta oss inom sju dagar.

Avbeställning
Som privatkund har du rätt att avbeställa din order innan denna skickats till dig.

Ägandesrättförbehåll
Alla varor förblir Ledbutik.se´s egendom tills dess full betalning erlagts.

Ansvar för fel
Ledbutik.se ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor Ledbutik.se bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex , men ej begränsat till, inkompatiblilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.

Reklamationsvillkor och ångerrätt
Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Ledbutik.se på telefon 0371-77 00 50, via e-post info@ledbutik.se eller via vårt kontaktformulär. Uppge order-id samt orsak till reklamationen. Defekta produkter som returernas till Ledbutik.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.

För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos Ledbutik.se har privatkonsument rätt att få en förbetald paketlapp sig tillsänd. I de fall returärendet ej är giltigt och kund har fått en förbetald paketlapp tillsänd sig, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200 kr + moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Ledbutik.se förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej vara använd. Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Ledbutik.se. Returfrakten bekostas av konsumenten. Eventuell transportskada p.g.a. bristfällig emballering debiteras kunden. Varor får ej sändas i retur mot postförskott eller efterkrav. Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Om en vara är transportskadad skall Ledbutik.se kontaktas inom fem dagar för information om ersättning.

Vår returadress är:
Ledlights Gislaved AB
Södra Storgatan 10
332 33 GISLAVED


Meny

Senast besökta

Inga produkter